Inter business tour meets Brazil
Club
— Nov 30th 2021From the UAE to South America, events relating to the club’s commercial development abroad continue at pace
SAO PAULO – After exclusively taking part in Italian Sports Day at the Italian pavilion at EXPO2020 in Dubai, the latest instalment of events regarding Inter’s commercial and brand development abroad saw a club delegation led by Chief Marketing Officer Luca Danovaro head to Sao Paulo in Brazil for a series of business and institutional events in a bid to showcase the Inter brand’s new positioning and the business opportunities linked to the club.
The Nerazzurri's manager has outlined Inter’s new positioning and the potential of international partnerships to the companies involved. Local companies will therefore be able to get in touch with the new Inter brand. This is the result of a process which began four years ago, with its key moment being the launch of the new brand identity in March 2021. This allows the club to communicate with a global and diverse audience.
As well as business meetings, on Monday the Inter CMO will meet some of the most important local media figures and be involved in a special lesson at UniÍtalo, the Italian-Brazilian University, where he will tell students about the Inter brand journey and kick off a work project dedicated to the club’s marketing strategies. The students will then present a project in February 2022.
Nel corso del business tour in Brasile, Luca Danovaro parteciperà ad un incontro con i top manager di diverse grandi aziende del panorama nazionale, organizzato dal Consolato Generale Italiano di San Paolo.
Alle aziende coinvolte, il manager nerazzurro illustrerà il nuovo posizionamento dell’Inter e il potenziale delle partnership a livello internazionale. I prospect locali potranno così entrare in contatto con il nuovo brand Inter, frutto di un percorso iniziato quattro anni fa e che ha avuto come momento chiave il lancio della nuova identità visiva avvenuto a marzo 2021, che permette al Club di dialogare con una audience globale e diversificata.
Oltre ai meeting commerciali, il CMO nerazzurro ha incontrato alcuni tra i più importanti media del territorio ed è stato protagonista di una speciale lezione all’Università UniÍtalo, dove ha raccontato agli studenti la brand journey interista e dato il via ad un project work dedicato al marketing nerazzurro che gli studenti presenteranno durante il mese di febbraio 2022.